Algemene Voorwaarden van Praktijk Giovida
Begrippen
Toepasselijkheid en totstandkoming van de overeenkomst
Zorgverlener
Behandeling
Betaling
Annulering
Dossiervoering
Klachtenregeling
In de Wet kwaliteit, klachten, geschillen, Zorg (Wkkgz) is beschreven hoe klachten en geschillen tussen zorgverlener en cliënt moeten zijn geregeld. De volgende stappen kunnen genomen worden om een klacht af te handelen:
Tuchtrecht Tuchtrecht gaat over onzorgvuldig of ongepast handelen van de CAM-therapeut. Denk hierbij aan het schenden van beroepsgeheim, onjuiste informatie voorziening naar cliënt(en) of media en/of onzedelijke gedragingen van de CAM-therapeut in woord of daad. De TCZ is het Tuchtrecht Complementaire Zorg, welke maatregelen kan opleggen aan de CAM-therapeut. Denk hierbij aan een waarschuwing, een officiële berisping, schorsing of zelfs schrappen uit het register. De klacht dient tenminste de volgende gegevens te bevatten van de klager:
Over de klacht:
Voor verdere informatie verwijs ik u graag naar de website van mijn beroepsvereniging FAGT. Aansprakelijkheid
Meldcode Huiselijk geweld en kindermishandeling
AVG
Toepasselijk recht
|